13 трав 2023 р.
Анна Гладишко, маркетологиня та business devepoler, в колонці для «Ресторатора» розповідає про літні тераси у Парижі та про феномен, який набирає обертів в останні роки. Йдеться про штучне квіткове оздоблення фасадів. За словами власників ресторанів, це дуже позитивно впливає на відвідуваність їхніх закладів.
Мехді, менеджер закладу La Commanderie, переконаний, що причина полягає в тому, що мотиви людей змінилися. За його словами, сьогодні гості відвідують ресторан не стільки, щоб просто поїсти, скільки, щоб показатись в instagram.
Мода змінювалася з поколіннями. Раніше ми приваблювали клієнтів картатими скатертинами на столах, атмосферою «à la bonne franquette» (по-домашньому). Сьогодні оздоблення має більше значення, ніж якість продукту на тарілці. І люди готові платити більше за це.
Тренди instagram значною мірою вплинули на поведінку людей, особливо туристів. Селфі у стилі Емілі в Парижі під імітацією квітучих магнолій, стало обов’язковим атрибутом відвідування ресторану.
Заквітчані фасади та вітрини впливають на обсяг продажів. Через три місяці після встановлення декорацій у «Le bon pêcheur» відвідувачів стало на 30% більше, ніж раніше.
Власники закладів одностайно оцінюють збільшення обороту завдяки такому штучному оздобленню в середньому на 30%.
«Люди зупиняються, фотографують, а потім приходять сюди», — підтверджує Бенджамін Брехін.
«Я майже подвоїв свій оборот за півтора року», — резюмує 59-річний художник, який тепер отримує три запити на день з мінімальним чеком від 5000 євро. До клієнтів художника додається заклади в Меці, Сент-Етьєні, Аркашоні, Куршавелі та Шартрі.
«У вихідні, коли гарна погода, людей, які фотографуються перед нашими квітами понад 50 разів на день», – говорить директор Papilla, rue Soufflot (5ᵉ).
Минулого року, коли наближався літній сезон, цей італійський ресторан вирішив інвестувати в пишне середземноморське листя з цитрусовими та ліловими квітами.
«Для нас це змінило все. З першим промінням сонця люди збиралися на терасах навпроти, але як тільки ми додали квіти, то побачили, що всі переходили вулицю, щоб прийти до нас. Це привертає увагу, а мета ресторану – перш за все, щоб вас бачили!»
Є й інший бік, який обговорюють у Парижі. Перш за все це бажання мерії регулювати встановлення таких декорацій.
Також активісти та деякі жителі столиці занепокоєнні зростанням пластикових штучних декорацій, які не є екологічними.
Але поки що факт залишається очевидним:
- все більше закладів встановлюють такі декорації
- вони дійсно позитивно впливають на збільшення обсягу продажів у закладах, які вже встановиои їх.
У Києві та інших містах України, є деякі законодавчі обмеження, які можуть сповільнити реалізацію такого концепту. Але ми вже бачимо заклади, які успішно використали цю ідею, адаптувавши її під українські реалії (Lila cake etc).