top of page

Квіткове оздоблення фасадів і терас: що стоїть за паризьким трендом

Анна Гладишко, маркетологиня та business devepoler, в колонці для «Ресторатора» розповідає про літні тераси у Парижі та про феномен, який набирає обертів в останні роки. Йдеться про штучне квіткове оздоблення фасадів. За словами власників ресторанів, це дуже позитивно впливає на відвідуваність їхніх закладів.



Як з’явився цей тренд?


Мехді, менеджер закладу La Commanderie, переконаний, що причина полягає в тому, що мотиви людей змінилися. За його словами, сьогодні гості відвідують ресторан не стільки, щоб просто поїсти, скільки, щоб показатись в instagram.

Мода змінювалася з поколіннями. Раніше ми приваблювали клієнтів картатими скатертинами на столах, атмосферою «à la bonne franquette» (по-домашньому). Сьогодні оздоблення має більше значення, ніж якість продукту на тарілці. І люди готові платити більше за це.

Тренди instagram значною мірою вплинули на поведінку людей, особливо туристів. Селфі у стилі Емілі в Парижі під імітацією квітучих магнолій, стало обов’язковим атрибутом відвідування ресторану.



Заквітчані фасади та вітрини впливають на обсяг продажів. Через три місяці після встановлення декорацій у «Le bon pêcheur» відвідувачів стало на 30% більше, ніж раніше.


Власники закладів одностайно оцінюють збільшення обороту завдяки такому штучному оздобленню в середньому на 30%.


«Люди зупиняються, фотографують, а потім приходять сюди», — підтверджує Бенджамін Брехін.


«Я майже подвоїв свій оборот за півтора року», — резюмує 59-річний художник, який тепер отримує три запити на день з мінімальним чеком від 5000 євро. До клієнтів художника додається заклади в Меці, Сент-Етьєні, Аркашоні, Куршавелі та Шартрі.



«У вихідні, коли гарна погода, людей, які фотографуються перед нашими квітами понад 50 разів на день», – говорить директор Papilla, rue Soufflot (5ᵉ).

Минулого року, коли наближався літній сезон, цей італійський ресторан вирішив інвестувати в пишне середземноморське листя з цитрусовими та ліловими квітами.



«Для нас це змінило все. З першим промінням сонця люди збиралися на терасах навпроти, але як тільки ми додали квіти, то побачили, що всі переходили вулицю, щоб прийти до нас. Це привертає увагу, а мета ресторану – перш за все, щоб вас бачили!»



Є й інший бік, який обговорюють у Парижі. Перш за все це бажання мерії регулювати встановлення таких декорацій.


Також активісти та деякі жителі столиці занепокоєнні зростанням пластикових штучних декорацій, які не є екологічними.

Але поки що факт залишається очевидним:

- все більше закладів встановлюють такі декорації

- вони дійсно позитивно впливають на збільшення обсягу продажів у закладах, які вже встановиои їх.


У Києві та інших містах України, є деякі законодавчі обмеження, які можуть сповільнити реалізацію такого концепту. Але ми вже бачимо заклади, які успішно використали цю ідею, адаптувавши її під українські реалії (Lila cake etc).



bottom of page