Волонтерський рух: логістична допомога CEO Club Ukraine та Uklon Смачній Варті

Волонтерське об’єднання «Смачна Варта», згуртоване Українською ресторанною асоціацією, не було б таким ефективним без надважливої складової – логістики. Адже на приготуванні обідів благодійна справа не завершується. Їжу треба розвести по пунктах призначення, передати організаціям чи конкретним громадянам, а ще доставити на кухні закуплені продукти. Все це потребує водіїв, машин, палива та команди, яка організовуватиме людей і складатиме оптимальні маршрути з огляду на перекриті дороги й мости, корки й небезпечні райони.


Драйверами Смачної варти стали два надійних партнери – клуб лідерів бізнесу CEO Club Ukraine та онлайн-сервіс виклику авто Uklon. Обидві організації мають велику славну історію й суто українське коріння. З початком війни вони активно волонтерять й надають всебічну допомогу як мирному населенню, так і нашим воїнам.



CEO CLUB UKRAINE

Ця закрита інтелектуальна спільнота вже понад 10 років об’єднує успішних ділових лідерів українських та міжнародних компаній для розвитку особистості, бізнесу, країни. Тут інтегруються думки й досвід, утворюючи своєрідний колективний мегамозок. В клубі можна не лише отримати знання чи експертизу, а й розв’язати бізнесові задачі. Діяльність спільноти поширюється і на соціальні проєкти.

Так, за підтримки випускників Стенфордського університету був створений міжнародний благодійний фонд Soborna Ukraine, спрямований на забезпечення гуманітарних потреб країни, її відновлення та розбудову.



Благочинність у часи війни

«Ми включилися у волонтерську роботу з перших годин війни. Вже 24 лютого клуб, до якого входять 230 представників бізнес-спільноти, перетворився на окрему армію – цілісний організм, який щодня працює на перемогу», – ділиться президент CEO Club Сергій Гайдачук.


Завдяки проведеній кампанії Save Ukraine було зібрано 10 млн доларів на допомогу ЗСУ та військовим шпиталям. Крім того, клуб відкрив рахунки в доларах, євро, гривні й навіть криптовалюті, щоб отримувати благодійні перекази з-за кордону.


Учасники бізнес-спільноти об’єдналися в команди різного спрямування. Одні збирали кошти, другі шукали й закуповували все необхідне. Треті організовували логістику, четверті координували співпрацю з владою та військовими. П’яті писали, що насправді відбувається в Україні, та забезпечували кіберзахист. Шості евакуювали населення з гарячих точок, сьомі ж займалися ліками.

Разом з Winner Group клуб зібрав кошти на пікапи й позашляховики для військових.

«Багато хто надав їжу й речі, – поділилася координаторка закупівель Яна Матвійчук. – Ми витрачаємо менше, ніж розраховували, бо доєдналося багато благодійників». Завдяки цьому CEO Club щодня доставляє теробороні й військовим по 2–3 тис. порцій їжі.


Співпраця зі Смачною Вартою

Член бізнес-клубу, директор фонду «Зростай в родині» Євген Осипчук, очолив логістичну команду, що допомагає роботі київських рестораторів Смачної Варти.

«Українська ресторанна асоціація звернулася до нас по допомогу, і з середини березня почалася наша співпраця, – розповідає Євген. – Ми доставляємо обіди для тероборони, лікарень, а також продукти для приготування їжі».



«УРА – одна з багатьох, кому ми допомагаємо, тому точну кількість маршрутів я не назву. Десь до десяти. Це може бути легкова машина з 30 обідами для лікарні, а може й 3 мікроавтобуси з продуктами. «Зростай в родині» разом із CEO Club зробили вже понад 500 маршрутів», – каже Євген.


«Кожен зараз має робити все, що може, використовуючи на максимум свій ресурс для спільної перемоги. Українська ресторанна асоціація має сильні боки, напрацьовані у мирний час, і використовує це на благо суспільства у важкий для України період. Доповнюючи одне одного, допомагаючи й підтримуючи, ми посилюємо внесок кожного. Мабуть, тільки так ми і зможемо перемогти», – упевнений пан Осипчук.


А ще одна учасниця логістичної команди бізнес-клубу Юлія Пітенко (СЕО центрів здоров’я «Аюрведа -192», лідер екогастрономічного руху Slow Food) так згадує співпрацю з УРА: «Було дуже відповідально: ми робили все структуровано, швидко, ефективно. Смачна Варта – це не просто творчі, хороші люди й патріоти, а й дуже дієві ефективні менеджери».


UKLON

Онлайн-сервіс виклику авто створений у 2010 році й працює у 27 містах. Вітчизняна компанія об’єднує розробників та інших юнітів в Україні. До лютого вона гуртувала понад 100 тисяч активних водіїв, які разом робили два мільйони поїздок на місяць. З війною, коли чимало громадян втратили роботу, Uklon став місцем основного заробітку для багатьох водіїв. Сьогодні це 500 спеціалістів, з яких 165 – ІТ-дивізія.

Кожен учасник сервісу, що пішов до лав ЗСУ й тероборони, отримує компенсацію від компанії й забезпечується необхідними речами, амуніцією та медпрепаратами.



Благочинність у часи війни

У складний для країни період сервіс активно допомагає цивільним, працівникам критичних інфраструктур, військовим і волонтерським організаціям. Оперативно знаходить авто для різних потреб, робить логістику тим, кому необхідні медикаменти чи продукти. У межах проєкту «Uklon Волонтер» розвозить ліки та їжу, «Uklon Евакуація» транспортує людей у безпечні місця, а «Uklon Доставка» дбає про близьких на відстані.

За три місяці проєкту «Волонтер» водії здійснили 13 610 поїздок і доставили 477 тис. порцій їжі, 11 тис. літрів води, 16 т продуктів, а також 12 тис. літрів пального. Щотижня Uklon передає гуманітарну допомогу сім’ям та дітям, а також десятки позицій медикаментів для лікарень, захисників і літніх людей.


Волонтерські поїздки фінансує безпосередньо сервіс або його користувачі шляхом благодійних внесків через застосунок. Небайдужі клієнти вже переказали на цю справу понад 1 млн грн!

Співпраця зі Смачною вартою

«З початку військової агресії, буквально у перших числах березня ми стали співпрацювати з Українською ресторанною асоціацією, – згадує маркетинг-директор Uklon Вадим Іщенко. – Хто саме був ініціатором, вже складно сказати. Щоб військові могли боронити нашу землю, ми створили проєкт «Uklon Волонтер», який, зокрема, надавав допомогу й об'єднанню ресторанів».

Коли практично всі заклади харчування переорієнтувалися на задоволення потреб ЗСУ, тероборони, нацполіції та інших задіяних у війні людей, Uklon взяв на себе обов’язок доставки. Причому робив це власним коштом.

Компанія отримувала заявку від ресторану, де зазначалася кількість обідів, на який час та куди їх треба відвезти. Сама обдзвонювала водіїв й обирала лише перевірених, щоб не допустити до волонтерського проєкту якихось колаборантів.

«У нас у всіх є одна мета – перемога, щоб наша країна була вільною, тому ми працювали разом, з багатьма волонтерами, й допомагали всім, кому була потрібна допомога, щоб досягти цієї мети якнайшвидше, – каже Вадим. – А з боку УРА було все дуже круто організовано. Було приємно й легко працювати – ми завжди розуміли одне одного. Тож маємо надію, що співпрацюватимемо й надалі, але бажано вже в мирних умовах».


ВДЯЧНІ ЗА ДОПОМОГУ

Логістика у волонтерській діяльності надважлива, без неї неможливо надати адресну допомогу. Знайти водіїв, які вільні на певний день та мають потрібний транспорт, відшукати таке цінне пальне, прокласти безпечні й максимально короткі маршрути з урахуванням тисячі розрізнених заявок від десятків ресторанів. Це великий фронт роботи, який під силу виконати справжнім професіоналам і людям із палким серцем. Тим, хто понад усе любить рідне місто, свою землю й прагне зберегти незалежність Батьківщини.

Софія Коломицева підкреслює значущість допомоги партнерів-драйверів: «З логістикою в Києві було дуже складно. Часом здавалось, що приготувати їжу куди легше, ніж доставити. Мости перекриті, дороги небезпечні. Ми дуже щасливі, що у нас були такі партнери. Коли нас запитували, а як же будемо доставляти їжу, ми розуміли, що це питання повністю закрите і ми можемо не хвилюватися взагалі».

Ми разом робимо серйозну справу – забезпечуємо надійний тил для військових, піклуємося про знедолених українців, про тих, хто потребує уваги, віри й елементарно їжі. Ми вселяємо надію в нашу перемогу й тим швидше наближуємо її. Разом до перемоги!