В новій рубриці Case Study ми будемо розповідати про нові концепції, які з’являються на ринку, саме з бізнесової точки зору: від бізнес-цілей до розробки стратегії та перших результатів роботу.
В першому випуску розбираємо Say Cheese: новий заклад, який нещодавно розпочав роботу у Львові. Про ідеї та етапи розробки концепції розповідає ресторанний маркетолог та автор ресторанних концепцій Всеволод Поліщук.
1. Передумови та задачі
На Площі Ринок, 25 протягом 4 років працював заклад «Оцет», який перестав бути економічно ефективним. Маркетингова команда, яку запросили власники, провела аудит та визначила, що на цій локації потрібна абсолютно нова концепція.
Особливості локації: Площа Ринок. Якщо в районах ЖК або ділових центрів можна розробляти концепцію з огляду та більш-менш сталу та прогнозовану аудиторію, тут такої можливості немає.
Прогнозувати кількість туристів в поточних умовах надзвичайно складно. Тож команда вирішила обрати за фокусну цільову аудиторію креативну молодь: це саме ті містяни, які більш-менш регулярно бувають на Площі Ринок.
2. Розробка концепції
Розуміння цільової аудиторії дозволило зробити подальші кроки в розробці стратегії.
Серія глибинних інтерв’ю вивела на такі гіпотези:
Молоді люди хочуть пробувати щось нове, тож заклади, які працюють чітко в межах однієї національної кухні, не актуальні для цієї задачі.
Ці люди шукають цікавих продуктів.
Серед 4-5 продуктів, які найчастіше з’являлися в опитуваннях, команда обрала сир.
Для цієї аудиторії надзвичайно важливою є саме емоційна складова.

В результаті цього було сформовано концепцію та бренд.
Бренд: Say Cheese!
Категорія: Міське кафе
Дескриптор: Місце сиру, вина та посмішок.
Основний продукт: Різноманітні світові та українські сири, страви з сиром, дуже сирна неаполітанська піца.
Особливості: надзвичайно дружній сервіс; відкрита, дружня, місцями трохи провокативна комунікація; емоційні деталі на рівні точок контакту.
3. Розробка меню
Майже всі страви в меню за невеликим виключенням містять сир.
Так, в категорії сніданків є «крокі тост» з індичкою, беконом, моцарелою та пармезаном, а також «сейчізники» (сирники) з фісташками, тушковані в кокосовому молоці.
Вся піца також містить дуже багато сиру: страчатела-піца з прошуто, піца з мортаделою та крем-сиром, піца з рваною свининою та сиром раклет, піца на вершковій основі з моцарелою, дор блю, чедером, трюфельним крем-сиром, пармезаном, камамбером та виноградом. Є категорія закусок та окрема категорія веганських страв: тофу-нагетси та овочі з тофу.
Серед інших страв: запечений камамбер, качокавалло тост, суп з батату зі страчателою, пасти з декількома видами сиру, чіііізбургер тощо.
Важливою категорією стали основні страви, які подаються з сиром «а-ля раклет»: вони викликають цікавість та wow-ефект у гостей. Під запит команди дружня сироварня розробила український сир за технологією раклету, але з набагато менш вираженим запахом.
4. Хіти продажів та коментарі від команди
Піца
Безумовно, добре продається піца. Це продукт, який дуже люблять у Львові, тож ми відразу розуміли необхідність неаполітанської пічки та піци. В цій категорії, щоб мати достатньо гостей, достатньо просто робити якісну піцу. Однак ми до гарного тіста ще додали багато сиру: кращої якості та в більшій кількості, якщо порівнювати з іншими закладами.
А ля раклет

Ми стикнулися з тим, що термін «раклет» не буде ані зрозумілим, ані привабливим для гостя. Хтось має упередження щодо запаху. Хтось взагалі не знає, що це. До того ж ми використовуємо український аналог раклету. Тож в меню страву називали «Оця класна штука від шефа, де м'ясо поливають сиром». І це спрацювало. Люди замовляють, отримують враження, розповідають друзям. І просто в закладі гості за сусіднім столиком дивляться на подачу, питають в офіціантів, що це. І хочуть собі також спробувати.
Том ям сом
Ми чудово розуміли, що мали запропонувати хоча б 1-2 страви без сиру. Так зробити том-ям-сом: його часто замовляють столики, які вже взяли 3-4 сирні страви і шукають ще якийсь інший смак.
5. Speakeasy bar в міському кафе
Передумови: наявність на території закладу залів, що розташовані під землею. Навіть в умовах війни вони не є приваблиими для гостей.
«Ми розуміємо, що наша аудиторія не любить проводити час у підвальних приміщеннях. Вони не готові там їсти, але більше охоче готові там пити. Тож логічним було створити щось по типу speakeasy бару з крутою коктейльною картою та дружніми барменами. Проблема полягає в тому, що зараз у Львові пропозиція барів перевищує попит в декілька разів. Дуже швидко з'вилося багато місць з гідними коктейлями в той час. Це, звісно, підштовхнуло і розвиток культури споживання, однак певний дизбаланс все ще є, тож попереду ще аналіз перших результатів роботи».
Хіт продажу: Lavender Fizz. Коктейль, що подається у ванній з яскравою качкою та гілочками лаванди.
В слоті The Dog House функція Sticky Wilds під час фріспінів є однією з найбільш захоплюючих можливостей для збільшення виграшів. Коли випадає дикий символ Wild, він залишається на своїх місцях до кінця фріспінів, що дає змогу створювати більше виграшних комбінацій на кожному оберті. Якщо ви хочете дізнатися більше про цей слот, рекомендую ознайомитися з оглядом ігрового автомата https://thedoghouse.com.ua/