top of page

Безпека харчових продуктів через призму COVID-19

Цілком очевидно, що COVID-19 не є хворобою харчового походження. Однак пандемія коронавирусу розширила і змінила пріоритети споживачів щодо безпеки харчових продуктів. Міністерство сільського господарства США (USDA) і Управління з санітарного нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів (FDA) працювали над тим, щоб переконати споживачів у тому, що продукти харчування безпечні, але занепокоєння громадськості з приводу безпекихарчових продуктів і поводження з продуктами харчування переважає.



24 червня 2020 року USDA / FDA опублікували спільну заяву про обмеження експорту харчових продуктів, підтвердивши, що «немає ніяких доказів того, що люди можуть заразитися COVID-19 через продукти харчування або упаковку продуктів харчування». Вони також заявили, що «впевненість[в безпечності харчових продуктів] включає продукти, з якими, можливо, працювали потенційно інфіковані працівники продовольчої сфери».

Незважаючи на такі запевнення, проблема безпеки харчових продуктів є для споживачів другою за значимістю після хвороб харчового походження (відповідно до доповіді Міжнародної ради з харчової інформації (IFIC), випущеного в середині квітня).

Згідно зі звітом про тенденції серед покупців продуктів харчування від Food Marketing Institute (FMI), опублікованим в червні 2020 року, одна третина покупців хоче, щоб їх магазини звели до мінімуму контакт персоналу з продуктами харчування. Пандемія привернула увагу доналежної гігієни та миття рук. За даними IFIC, 52% дорослих кажуть, що миють руки після покупки продуктів.


У травні 36% дорослих заявили, що купують більше упакованих продуктів; більш того, згідно IFIC, тепер у них більш сприятлива думка про безпеку упакованих харчових продуктів, ніж до COVID-19. Продажі запакованих товарів росли найшвидшими темпами у всіх найбільшпродаваних категоріях продуктів і показали найвищий ріст продажів в порівнянні з 2019 роком, згідно з даними IRI за червень.

Згідно з даними IRI, опублікованим InternationalDairy Deli Bakery Association (IDDBA) на вебінарі«Вплив COVID-19» в червні 2020 року, станом на середину квітня продажі свіжоприготованих делікатесів знизилися на 47% в порівнянні з 2019 роком, а фасовані хлібобулочні вироби значно перевищили продаж свіжої випічки в магазині. Продажі розфасованих м'ясних делікатесів / сирів різко зросли, хоча продажі по всіх категоріях делікатесів різко впали.

З 15 по 21 червня 2020 року, продажі гастрономів продовжили знижуватися на 6%, а відсоток продажу готових продуктів впав на 18,7%. За даними IDDBA, кожен десятий споживач купує більше хлібобулочних виробів в упаковці.


За даними IFIC, той факт, що продукт переробляється, впливає на вибір та покупку продуктів харчування для 53% споживачів. Обсяг продажів обробленого м'яса підскочив на 25% для шинки / свинини, на 37% для ковбас і на 43% для бекону за рік (згідно зі звітом IRI). Згідно зі звітом Hartman Group Organic & Beyond 2020 року, 37% споживачів зараз вважають, що етикетка, на якій вказано, що продукт пастеризований, важлива при покупці продуктів харчування.


Згідно IFIC, четверо з 10 споживачів (42%) стурбовані безпекою при покупці продуктів харчування в Інтернеті. Згідно зі звітом FMI по покупках за червень 2020 року, 52% покупців замовляють хоча б деякі продукти через Інтернет; 23% розміщують онлайн-замовлення на продукти харчування майже кожен раз, коли роблятьпокупки.


У 2020 році 53% дорослих заявили, що купують чисту, натуральну, органічну або місцеву їжу для здорового харчування. У 2019 році цей показних становив 48%. За даними Hartman, три з 10 споживачів купують органічні продукти щотижня, а 53% - щомісяця. Протягом травня 2020 року продаж натуральних і органічних продуктів харчування залишався високим.


За даними IRI, продаж органічної продукції підприватними торговими марками під час пандемії підскочив з 10% до 48%. За даними Асоціації органічної торгівлі, в 2019 році обсяг продажів органічних продуктів харчування і напоїв досяг 50 мільярдів доларів, що на 4,6% більше, ніж в 2018 році.


Споживачі хочуть продукти, які, на їхню думку, отримані з безпечних джерел. Більше половини (55%) вважають, що інформація про країну походження товару є надзвичайно важливою для них, згідно зі звітом FMI. Джерела інгредієнтів, країна походження, виробничі процеси і благополуччя тварин є найбільш важливою інформацією серед тих, хто сканує QR-кодпродукту, згідно FMI.

Сім з 10 споживачів (69%) продовжують купувати продукти місцевого виробництва. Згідно зі звітом FMI Power of Produce за 2020 рік, дві третини купують продукцію на фермерських ринках, а шість з 10 купують щось на фермерському ринку хоча б час від часу.


Нарешті, 55% покупців кажуть, що харчова алергія або непереносимість впливають на те, як вони роблять покупки, згідно веб-семінару IRI, проведеного у червні 2020 року.


bottom of page