top of page

Інклюзивність: як зробити ресторани дружніми та доступними


Зробити ресторани доступнішими для людей з обмеженою мобільністю – важливе завдання для рестораторів, над яким потрібно замислитися вже зараз.


Інклюзивність вже давно стала не просто “трендом”, а радше необхідністю, адже саме ідея гостинності будується на тому, аби створювати простори, в яких будь-яка людина почуватиметься комфортно.



33% гостей - це гості з обмеженою мобільністю. Саме такі дані отримала ініціатива “Відкриті двері”. До маломобільних груп населення належать люди з інвалідністю; люди з постійними та/або тимчасовими функціональними порушеннями; вагітні жінки; діти до 7-ми років; особи, які супроводжують малолітніх дітей; люди поважного віку;-люди які отримали тимчасову травму або хворіють; люди з нестандартними розмірами тіла).

Крім того, триває повномасштабна війна. Велика кількість людей отримує поранення, а доступний зручний простір – це базовий прояв поваги, уваги та гостинності. На жаль, за даними експертів лише 10% закладів мають умови для комфортного перебування цих гостей у закладах.

Тож ми зі спільнотою “Ресторатора” вирішили підготувати декілька матеріалів на цю цему. Для початку ми проконсультувалися з Наталею Пархитько, заступницею керівника організації Доступно.UA, та підготували разом декілька рекомендацій.




1. Все починається з роботи з командою


Перше, з чого необхідно розпочати шлях до інклюзивності – це робота з персоналом. Найчастіше від людей з обмеженою мобільністю можна почути не стільки коментарі про архітектурну доступність, скільки про закритість персоналу, який зустрічає гостей.


“Часто, персонал не обізнаний, і тому їм складніше зрозуміти, як діяти, як спілкуватись та як допомогти людям з інвалідністю. Це я б змінювала в першу чергу” - , говорить Наталя.

Тому проводити тренінги та навчання працівників, збільшувати їх обізнаність у правильних визначень, які не будуть створювати конфлікти, та у темах для спілкування загалом - це перший крок до того, щоб зробити свій заклад доступнішим. Важливо робити це на постійній основі та інтегрувати у корпоративну культуру, передаючи досвід новим співробітникам.



2. Незначні, однак важливі зміни

Наступним кроком, який можна зробити без капітального ремонту, це внутрішні незначні зміни.


Наприклад, почати з сайту та меню, які будуть доступними для прочитання людям з порушенням зору. Зробити маркування сходинок згідно норм, вбиральню, якщо дозволяє площа, або елементарно перевішати дзеркало, встановити поручні тощо.

“В своїх комунікаціях варто бути відкритими, та наголошувати, що ви будете раді бачити всіх гостей, якщо будуть незручності - ви допоможете, і будете далі удосконалювати ваш сервіс.”, зауважує Наталя.


3. Капітальні зміни

Якщо говорити про капітальні зміни, то проводити їх необхідно згідно рекомендацій ДБН (державні будівельні норми) щодо Інклюзивності будівель та споруд. Тут ми говоримо і про

вхід на рівні з вулицею або нормативний пандус і вбиральню, облаштовану для людей з інвалідністю, дитячий куточок, кімнату для годування та багато іншого.





Також існує багато спілок та організацій, які багато пишуть на цю тему та працюють в цьому напрямку - щоб зробити сферу послуг доступнішою для всіх людей. Наприклад, у Доступно.UA є методичка, якою вони залюбки діляться.


Також на основі організації створене Бюро доступності, де можна отримати консультацію з ваших питань. Вони платні, але таким чином ви підтримуєте діяльність організації.

Наталя порекомендувала спеціаліста у цій сфері - Євгена Света та порадила звернути увагу на Альбом безбар’єрних рішень.


Сьогодні існує багато грантів. Тому якщо заклад не може сьогодні виділити значну суму коштів на переобладнання, радимо слідкувати за такими грантами, які відкривають таку можливість.

Точної статистики щодо людей з інвалідністю не проводили ще до початку повномасштабної війни. Але в середньому ця цифра приблизно 10% від населення, після повномасштабної війни їх може бути більше. Також слід враховувати, що доступність потрібна не лише людям з інвалідністю, а і батькам з дитячими візками, людям з тимчасовими порушеннями здоров’я, вагітним жінкам, людям старшого віку, та навіть людям з валізою, або тим, хто втомився. Не треба фокусуватись лише на людях з інвалідністю.” - вважає Наталя.


Висновки і рекомендації:

- робити заклади доступнішими - нове завдання для рестораторів на найближчий час

- ці зміни позитивно вплинуть і на прибуток, адже і привабить нові групи гостей і збільшить лояльність вже серед існуючих

- існує багато організацій, які готові допомагати і на етапі проєктних робіт так і на етапі комунікації, а гранти можуть допомогти з фінансуванням цих змін.

- у розвитку цього напрямку радимо звернути увагу на досвід європейських країн, особливо Німечини, Франції та Великобританії. Їх досягнення у напрямку доступності продвинулись значно вперед. На даний момент у Європейському союзі проживають 87 млн людей з інвалідністю. Текст: Анна Гладишко

Комментарии


bottom of page