top of page

Поп-ап: кейси Gelarty + Міністерство Шаурми, Автостанція + Довгі бурхливі оплески


Сьогодні поп-апи набувають великої популярності. Gelarty та Міністерство Шаурми, Довгі Бурхливі Оплески та Автостанція, Бакара кава (Чернівці) та ФRANKLY (Київ), а також десятки інших брендів метчаться та створюють популярні заходи та special-меню разом.


Ми запитали у деяких учасників про цей досвід та результати такої співпраці.

Кейс 1: "Фестиваль crazy морозива" від Gelarty в Міністерстві Шаурми

Що відбувалося: протягом одного вікенду в "Міністерстві шаурvи" на Подолі можна було замовити морозиво від Gelarty з цікавими смаками: з курки гриль з конфітюром із манго, з фети з оливками і соусом із червоного вина, з пива із бергамотом, з маскарпоне з трюфелем і абрикосовим джемом, з білих грибів з брусницею та інші.



Співзасновник "Міністерства" Спартак Велішаєв:

Ідея колаборації з брендом морозива прийшла ще в тому році, коли хотілося додати свого автентичного морозива в меню на теплий сезон. Відчинили двері першого "Міністерства Шаурми"наприкінці літнього сезону у 2022 році, тому вирішили перенести на наступний.

Спочатку ми хотіли налагодити своє виробництво, але пішли по шляху «джобс ту бі дан» – визначили ключову задачу, обрали топа на ринку, запустили проєкт. Це заощадило час та інвестиції, але найголовніше – експертиза, яку привнесла в колабу команда Massimo Gelarty. Результат – морозиво продається. Дуже добре продається.

Будь-яка колаба повинна посилювати результат усіх гравців.


В нашому випадку ми даємо один одному сильний бренд, велику аудиторію прихильників та якісний продукт. Поп-апи сьогодні – популярна штука. Головне бути на одній хвилі та розділяти загальні цілі.

Союз з п‘яти левів перемагає без бою.

Важливо прорахувати одразу всі дрібниці в цифрах (ціноутворення, рентабельність, витрати для запуску). Чим точніше прорахунок, тим ефективніше союз.


Також впевніться, що продукти мають схожі по вазі суперсили.


Важливо з самого початку домовитиcя про зони відповідальності та розподілити, хто чим займається по всіх бізнес-процесах. І обов’язково зафіксуйте домовленості у письмовому вигляді та жорстко їх дотримуйтесь. Якщо ці пункти пропрацювати на старті, з великою ймовірністю все піде як треба.

Якщо говорити про результати, то це точно обмін аудиторіями та позитивний вплив на виручку. В нашому випадку головні показники ефективності: гарний P&L та теплий фідбек від гостей.




Massimo Gelarty:


Я б сказав, що ціль поп-апів: повеселитися самим і порадувати інших. Але якщо говорити серйозно, то двоє сильних підсилюють один одного.


Тут спрацювало все: маркетингова складова (кожен став яскравішим) і математика.

Я буду обережним в оцінці наших результатів, оскільки ми тільки на початку нашого шляху. Аде можу сказати, що цифри приємно дивують. І те, що відбувається, точно радує три сторони: наших гостей, нас і наших партнерів.

Звісно, відбувається класний обмін аудиторіями. Ми отримали одразу 3 потоки гостей: фанати Gelarty + фанати "Міністерства шаурми" + перехожі, які не знали ні тих, ні інших. Ефективність, за яким ми вимірювали таку колаборацію включають два критерії: задоволення від зробленого і cash flow.


Кейс 2: поп-ап "Довгих бурхливих оплесків" (Львів) в "Автостанції" (Київ), гостьове меню + стендап




Олександр Боїм, засновник "Довгих Бурхливих оплесків"


До мене звернувся Ігор Сухомлін з пропозицією зробити гарний веселий двіж на Автостанції зі словами “хочеться якогось стендапу”. А оскільки у нас в закладі багато стендапу, ми вирішили, що це круто. "Австостанція" мала бажання робити регулярні поп-апи, і ми ввійшли в календар таких заходів.


Цілі поп-апів для кожного різні. Ми мали на меті розповісти про себе новій аудиторії і розповісти про якісь цікаві продукти, яких немає в Києві. В нашому випадку це був Яворівський пиріг з морозивом з білими грибами та беконовим джемом з бурбоном від нашого ж виробництва.

Це був наш перший досвід. На майбутнє ми б закладали більше часу на заїзд. А також більш ретельно планували б все по пунктах: що ви робитимете і що потрібно підготувати.


Щодо результатів: отримали близько 50 000 за два дні з продажів наших страв та пива, яке ми варили в колабі з пивоварнею Правда.

Щодо обміну аудиторією, нам складніше говорити, адже ми у Львові, а поп-ап був у Києві. Але точно були гості, які хотіли до нас прийти у Львові, і змогли прийти в Києві, та нові гості, які про нас дізнались.


Оцінюючи ефективність, на перше місце ми ставили економічну доцільність. Також плюсом було те, що команда побачила як побудовані процеси в іншому закладі. Так відбувається обмін досвідом, це дуже важливо.


Висновки:


  • Правильно організовані колаборації закладів у форматі поп-апів позитивно впливають на іміджеву складову та можуть бути економічно ефективними.

  • Якщо об'єднується схожі по силі та цінностях бренди, відбувається якісний обмін аудиторією.

  • Важливо відразу встановлювати цілі для кожної зі сторін, обговорювати зони відповідальності та чітко виконувати домовленості. Тільки в такому випадку можна розраховувати на результат.

Текст: Анна Гладишко

bottom of page