top of page

Два заклади під одним дахом: як будувати партнерські стосунки в ресторанному бізнесі



Чи можна назвати трендом серед українських рестораторів колаборації? Не просто тимчасові pop-up кухні чи "гостьові" меню, а саме співжиття під одним дахом? Про досвід стосунків та “сімейне життя” в ресторані й піде мова далі. Про те, чи працює синергія форматів, розповідають власники бізнесу в Києві.


Юрій Нікітюк та Руслан Шибаєв (Nunu feat. BEEF)





Можна сказати, що перший заклад Nunu зʼявився досить спонтанно. Я разом з другом дивився приміщення: одне з яких не підійшло йому, але сподобалось мені. Я завжди хотів розпочати свій бізнес, але весь час відкладав це рішення. І ось цього разу я подумав: коли, якщо не зараз. Nunu я відкрив разом зі своїм партнером у липні 2022 роки. Саме тоді все й почалося.


Одного дня до мене в заклад прийшов Руслан (Руслан Шибаєв, засновник ресторану BEEF) спробувати шаурму. Вона йому сподобалася, і вже за кілька місяців ми домовились про спільну роботу. Створення та запуск Nunu BEEF було взаємним бажанням.

Наразі у Києві працюють три заклади: Nunu на Княжому Затоні, Nunu BEEF на Шота Руставелі, 11 та Nunu на Центральному залізничному вокзалі у приміщенні One Love Coffee.


На кожній з локацій різні умови орендної плати, але побудовані однакові операційні процеси – за них повністю відповідає наша команда. В нас також є один заготівельний цех, де ми готуємо та фасуємо продукцію для всіх наших локацій.

Коли ми запускались в BEEF я розумів, що Nunu треба розвивати та масштабувати. Це є в планах нашої команди, ми хочемо зробити велику мережу смачного та сучасного стрітфуду. Тож далі буде ще цікавіше!



Ідея відкрити друге віконце у приміщенні BEEF (перше – Basque cheesecake) була вже давно. Basque cheesecake за короткий час показав себе, як дуже успішний проєкт.


Я хотів запустити стрітфуд, який був би доречний у поєднанні з мʼясним рестораном. На ринку зʼявилась шаурма, а в мене на районі шеф Юра Нікітюк відкрив свій моно заклад. Я запропонував відкритися у нас в BEEF і він погодився. Через 2 місяці ми запустили Nunu BEEF.


Я розумів, що Юра професіонал та класний шеф, тому в мене не було особливих вимог до продукту. Головне, щоб він був зроблений з якісних інгредієнтів. А шаурма, яку він робить, суттєво відрізняється від тих, що є на ринку. Юра один з тих, хто ніколи не зраджує своєму продукту і прискіпливо ставиться до його створення.


Найголовніше – коли партнери сходяться в цінностях, у нас з ним вийшло саме так.

Під час підготовки проєкт Nunu BEEF особливих складнощів не виникло. Юра працює з системною командою, тому ми швидко організували усі процеси та створили на Шота Руставелі, 11 чергу тепер вже за шаурмою.


З операційної сторони усі процеси теж працюють злагоджено з самого початку: використовуються продукти як з кухні BEEF, так і постачальників Юри.


Для нашого ресторану ця колаборація цікава з точки зору введення додаткового мʼясного продукту. Наші гості із задоволенням замовляють шаурму. На початку реакція на цей наш крок була у всіх різна, але я зі своїм досвідом роботи дивлюся на це спокійно. Всім не догодиш, але про результат нашої співпраці говорять цифри.

Скажу тільки, що вони дуже позитивні. Навіть так, найбільш позитивний результат, якого ми очікували, вже стався. А це підтверджує те, що ми все зробили вірно.



Ярослав Кошовий та Ксенія Кузьменко (GARA concept store feat. Ponchyk Boy)


Ксенія Кузьменко, директор GARA concept store


Можна сказати, що колаборація з Ponchyk Boy входила в наші плани, але спочатку ми трохи набили синців… GARA – це шоурум сонцезахисних окулярів та ексклюзивних аксесуарів. Наша особливість у тому, що ми пропонуємо речі, які ви з максимально низькою ймовірністю зустрінете на перехожих або своїх друзях у місті.


До повномасштабного вторгнення у нас була ідея запустити на території GARA свій власний слабоалкогольний монопродукт. Він мав продаватися тільки у нас і особливо смакувати. Це б дало можливість залучити до нашого простору нових гостей.


У травні 2022 року ми частково реалізували це бажання: у нас запрацювала кавʼярня. Та на заваді її успішної роботи стало чимало причин: чи то невелика кількість людей в Києві на той час, чи якість продукту, чи конкуренція з кавʼярнями, що знаходяться поряд на Великій Васильківській. Через деякий час ми вирішили припинити співпрацю, яка перестала бути цікавою для двох сторін.

Саме тоді цілком випадково на одній з вечірок моя подруга познайомила мене з Сашею Жиляєвим, власником Ponchyk Boy на Гончара. Здається, у нас стався match з першого погляду. У ході перемовин з Сашею та Гаріком Корогодським ми дуже швидко прийшли до спільної згоди. І вже через 2 місяці Ponchyk Boy відкрив свою другу локацію в Києві – у GARA concept store.



В результаті ми отримали партнера, з яким втілили в життя круті колаборації (пончик “Гарік” – найбільший з усього асортименту Ponchyk Boy і продається виключно на цій локації), а також залучили до шоуруму нових гостей.

Як на мене, це ідеальна синергія бізнесу та емоцій, яка тільки могла статися.


Ярослав Кошовий, операційний директор Ponchyk Boy


Влітку 2022 року Ponchyk Boy брав участь у ярмарку, який проходив перед Pie Spot біля київського велотреку. На цьому ж івенті ставив платівки наш власник та засновник Саша Жиляєв. По закінченню ярмарку спільні друзі представили його Ксюші. Як виявилося, вона саме була в пошуку класної кави, якої не вистачає в шоурумі. До того ж, у нас були ще й круті пончики, які їй дуже подобалися. З того дня й почався наш спільний шлях.


На той момент у нас було два заклади – у Дніпрі (Січових Стрільців, 3) та у Києві (О. Гончара, 24). Ми вже думали про другий заклад у Києві, тому колаборація з GARA здалася класною ідеєю.

Наші власники, Саша Жиляєв та Гарік Корогодський, знали одне одного особисто. Більше того, і GARA, і Ponchyk Boy схожі за світосприйняттям – яскраві, зухвалі й новаторські.

Тож ми почали обговорення і вже через два місяці почали пропрацьовувати проєкт та дизайн нашого корнеру в GARA. Особливих труднощів не було, тож ми відкрилися, як і планували.


Переважна більшість гостей на цій локації – нові, які могли чути про нас, але не доходили з певних причин. В основному, це люди, які живуть або працюють в районі станції метро Площа Льва Толстого. Вони й сформували кістяк постійних клієнтів на цей час. По вихідним до нас вже приїжджають з інших районів міста. Обізнаність про бренд росте, зʼявляються нові гості й, що позитивно, це ніяк не вплинуло на кількість відвідувачів на Гончара.

З фінансової точки зору ми задоволені своєю роботою, але прагнемо більшого. Площа Льва Толстого – класна точка на мапі міста, але ми не врахували, що знаходимось на стороні Великої Васильківської, де проходить менша кількість людей. Що ж, допрацюємо це маркетинговими інструментами. В основному, ми використовуємо ситуативний маркетинг, створюємо нові колаборації та, звісно ж, пончики.


За філософією GARA ми створюємо атмосферу радості, яку даруємо людям. Основа мета Ponchyk Boy – бути guilty pleasure для своїх гостей. Що ж, вважаю, що ця колаборація сталася б рано, чи пізно.



Антон Фурса та Лейла Туваклієва (TC Pizza feat. Leilіa Bakery)



Антон:


Можна сказати, що наша колаборація сталася на початку повномасштабного вторгнення, дорогами до Київської області. Тоді TC Pizza приєднався до обʼєднання ресторанів, які готували для тих, хто в березні залишився в місті та його околицях. Лейла – директорка БФ “Київ Волонтерський”, так і зійшлися наші шляхи. На той час TC Pizza було вже 2 роки і ми вирішили попрацювати з Лейлою у якості операційного менеджера.


Лейла:

Саме так, спочатку я зайшла виключно, як операційний менеджер TC Pizza. Перше, що мене вразило – дуже велика площа закладу, 400 кв.м зі своїми особливостями у плануванні. Наприклад, велика площа кухні, яка генерувала невеликі обороти. На той час, ще до лютого 2022 року, я планувала відкрити свій пекарський цех для B2B сегменту. У мене вже було обладнання, цех працював на іншій локації. Тоді я запропонувала Антону перевезти всю свою техніку до TC Pizza, щоб шерити оренду та комунальні послуги. Ми майже одразу зрозуміли, що хочемо зробимо корнер.


На планування пішло два тижні. За цей час ми створили неймінг, айдентику, а вже за три тижні запустили Leilіa Bakery. За досить короткий час ми зрозуміли, що у нас все вийшло.

Leilіa Bakery починає роботу о 7:30. Спершу ми працювали до 15:00, зараз вже до 17:00. Звісно, основне навантаження у нас зранку.



Завдяки раннім сніданкам ми залучили до закладу нову аудиторію, яка до цього не відвідувала TC Pizza. Приблизно 50% гостей – це наша суміжна аудиторія, інші 50% – приходять або на випічку, або на піцу.

Загалом, 90% – це постійні гості, які вихідними приїжджають до нас навіть з інших районів. Я вважаю, дуже важливим, що в одному місці ми закриваємо багато потреб: випічка, піца, смачне основне меню, затишний дворик у центрі міста, джеми, карамелі та інші смаколики, які можна придбати з собою.


Антон: Об'єднання під одним дахом багато в чому допомогло. У нас спільний клінінг, адміністратори, шеф-кухар, Лейла керує роботою пекарні й ресторану.


Іноді я думаю над тим, чи потрібно нам масштабуватися. Але це поки це лише думки.


Лейла.: А я хочу робити морозиво!


Висновки:

  • Один з головних елементів вдалої співпраці: сталі взаємовідносини, спільні інтереси, спільні цілі та спільні цінності. В такому випадку справді виникає синергія.

  • Перед стартом партнерських відносин, як і в будь-якому іншому випадку започаткування нового бізнесу, потрібно скласти фінансовий та маркетинговий плани, визначити цілі та дотримуватися логіки побудови процесів. До нового проєкту варто ставитися так, як до створення ще одного повноцінного закладу.

  • Обʼєднання двох бізнесів на одній локації дозволяє згенерувати більший виторг, залучити нову аудиторію та розподілити витрати, зменшивши навантаження на кожну зі сторін.

  • Чітко визначте зони відповідальності у проєкті.

  • Обидві сторони повинні бути зацікавлені у спільному розвитку.

Текст: Яна Зуєва



Comments


bottom of page