Традиційно підготували дайджест найважливіших новин лютого у ресторанній сфері.
УКРАЇНА
Неігристі вина більше не підлягають акцизному маркуванню
Із 1 січня 2022 року набрала чинності норма, що скасовує акцизні марки для звичайних (неігристих) вин і тестових зразків алкогольних напоїв. При цьому виробники, оптові й роздрібні продавці продовжать оплачувати акцизний збір.


Uwines запустив настільну гру про українське вино
Сергій Клімов (Uwines, Kyiv Food & Wine Festival, Like a Local’s) створив настільну гру про українське вино формату "пий та навчайся".
Гра "Uwines Амбасадори" має 150 карток і різні рівні складності. У процесі гравці дізнаватимуться про історію українського виноробства, сорти винограду, регіони, вина та інші цікаві факти.
У закладах Києва стравами із яєць отруїлись близько 50 людей
Зареєстровано п'ять випадків у двох закладах, але начальник головного управління Держпродспоживслужби Києва Олег Рубан підтвердив, що захворіло щонайменше 50 людей. Проблема — у постачальнику яєць, місцезнаходження якого наразі невідоме.
"Галя Балувана" запустила франшизу для європейських ринків MULTI COOK
Перший магазин MULTI COOK вже відчинився в Кракові, а до кінця року в компанії прогнозують запуск до 300 магазинів за франшизою.
Для європейського ринку "Галя Балувана" розробила нові позиції. Їх понад сотню, наприклад, лазанья, кіш, круасани, крем-супи, крокети, рулети.

СВІТ
Chipotle запускає нову страву з вірусним лайфхаком з TikTok
Тіктокер на ім’я Кейт Лі випустив відео, де він додає до популярної кесадильї від Chipotle (американська мережа швидкого харчування) медовий соус, який змішує зі сметаною і поставив цьому лайхаку 10 з 10. Наступного тижня відео набрало понад 30,6 мільйона переглядів, 3,7 мільйона «лайків» і 47 200 коментарів, а також 69 500 поширень. І соус став проблемою, оскільки гості почали масово замовляти цей пункт меню, хоча його насправді в меню не було.
Chipotle вирішили ввести нову кесадилью та соус до неї в меню, хоча для цього довелось оновити технологію і провести навчання для понад 100 000 працівників. Завдяки швидкій реакції бренд залучив величезну аудиторію молодого покоління.

Starbacks в Італії запускає лате з оливковою олією
Starbucks шокував індустрію, ввівши до меню Oleato - каву з додаванням оливкової олії холодного віджиму. Результат в компанії описують так: "оксамитово-м’яка, делікатно солодка кава, яка наповнює кожну чашку надзвичайним новим смаком і текстурою".
До речі, прихильники кетогенної та палео-дієт уже давно додають до кави олію або освітлене вершкове масло. Вважається, що таке рішення забезпечує додаткову енергію та відчуття ситості, допомагаючи контролювати апетит і втрату ваги.

Panera Bread вводить підписку на ексклюзивне меню
Манія підписок на ексклюзивний контент досягнула хореки. Panera Bread (мережа пекарень-кав'ярень у Канаді й США) уже тестувала підписку на необмежену каву у 2020 році, але локдауни внесли свої корективи.
Тепер Panera оголосила про розширення Unlimited Sip Club: за 120 доларів на рік гість отримує безкоштовну доставку на всі замовлення, особливі позиції меню лише для підписників, а також VIP-випробування та призи.
До речі, в Україні підписка теж набуває популярності: в кав’ярнях Bimbo запустили підписку на безлімітну каву.

Міністерство туризму дало дозвіл на включення до путівника Michelin по Ізраїлю
Міністр туризму Ізраїлю Хаїм Кац (Лікуд) дав зелене світло на запуск путівника Michelin ресторанами Тель-Авіва. Міністерство вивчало цю можливість багато років, зокрема, у 2017 замовляло у Michelin дослідження “гастрономічний статус і потенціал Ізраїлю”. Угода обійдеться Ізраїлю приблизно в 1,5 мільйона євро (1,6 мільйона доларів), які Міністерство туризму розділить з муніципалітетом Тель-Авіва. Про включення ресторанів інших міст мова йтиме згодом.
McDonald's оприлюднив фінзвіт за 2022 рік: чистий прибуток у 2022 році впав на 18%
Натомість річна виручка практично не змінилась.
Ресторан Chick-fil-A в Пенсільванії заборонив дітям до 16 років відвідувати заклад без супроводу
"Ми хочемо забезпечити комфортні та безпечні умови для наших гостей і нашого персоналу, а також захистити нашу будівлю" - заявили представники закладу. Команда поскаржилась на те, що діти поводяться виклично, ігнорують працівників закладу, крадуть елементи декору, розкидають сміття і гучно розмовляють, заважаючи іншим гостям.
Відтепер діти без супроводу зможуть зробити замовлення у Chick-fil-A лише навиніс.
Важливі статті місяця:
Стратегія роботи у 2023 році: як працюють ресторатори в умовах тотальної невизначеності
Поради психологів: як підтримати команду та навчити її комунікувати з гостями, коли "всі на межі"
67% людей зменшили витрати на походи в ресторани: як брендам комунікувати в таких умовах
Які сири обрати для свого закладу: cheese pairing від Вікторії Ярош
Як барна індустрія в Україні пережила 2022-ий рік і які плани має на 2023-ій