top of page

Генератори, системи енергозбереження, нове меню: як ресторани готуються до зими

Журнал "Ресторатор" разом з Українською ресторанною асоціацією регулярно проводить опитування, щоб краще зрозуміти та проаналізувати стан індустрії. Цього разу ми опитували рестораторів щодо того, яким був їх досвід роботу взимку 2022-2023 року та яким чином заклади готуються до зими зараз.


Результати попередніх опитувань:

Велике опитування: як заклади України готуються до зими 2023-2024. Результати.

В опитуванні взяли участь заклади з усіх регіонів України (найбільше представлені північ та захід країни, а також Київщина, менше респондентів з півдня та сходу країни)

1. Як ви оцінюєте свій досвід роботи взимку 2022-2023 року?


Більшість респондентів (74%) обрали варіант "важко, але змогли протриматися". Ще майже 7% "були на межі закриття".

Майже 18% повідомили, що реальна ситуація була кращою, ніж вони очікували.



2. Що було найбільшим викликом під час минулої зими? (можна обирати декілька варіантів)

Абсолютна більшість (понад 93%) респондентів зазначила, що найбільшим викликом були саме блекаути та перебої з електрикою. Високі рахунки за комунальні послуги та зменшення кількості гостей були навіть більш значущими викликами, ніж обстріли.

Майже 22% респондентів вказати, що значною проблемою для них став важкий психологічний стан команди через. війну.


Як ви оцінюєте якість своєї підготовки до попередньої зими 2022-2023?

Лише 26% респондентів визначили свій рівень підготовки до викликів минулої зими як "добрий" або "дуже добрий".

Однак понад 68% респондентів вважають, що вони добре підготувалися до зими 2023-2024 року.

Минулого року серед найбільш популярних рішень, які допомогли впоратися з блекаутами, були купівля генератора, газових плит та грилів, а також використання спеціальних "блекаут-меню".

Лише 10% застосовували сучасні способи збереження тепла та електрики, також близько 10% готували страви наперед та зберігали їх у термопотах.

Один ресторатор поділився радикальним рішенням: він законсервував та згодом продав заклад.
Майже 46% респондентів вважають, що все необхідно для зими 2023-2024 року вони купили торік. Ще 26% певні, що немає сенсу готуватися зараз, адже ми не знаємо, які виклики будуть актуальними цього разу.

При цьому 30% рестораторів переглядають всі технологічні процеси у заклади, аби зробити їх більш енергоефективними та стійкими. Ще 23% зараз купляють генератори та зарядні станції.

Майже всі поради від учасників ринку зводяться до двох тез:

  • Головне зараз - це продовжувати працювати за будь-яких умов, навіть з мінімальним прибутком.

  • Дуже важливо зберегти команду, адже саме від цього залежить, чи буде заклад існувати, чи будуть поряд з власником люди, які будуть готові реагувати на виклики та брати на себе відповідальність.

bottom of page