top of page

Coca-Cola Y3000, кава з горілкою та штрафи за відсутність РРО: дайджест вересня

Підготували для вас традиційний дайджест цікавих новин. Світові новини



Coca-Cola випустила лімітовану версію напою, створеного за допомогою штучного інтелекту. Coca-Cola Y3000 без цукру доступна в США, Канаді, Європі, Китаї та Африці. У США та Канаді також доступна недієтична версія.



Китайський виробник алкогольних напоїв Moutai та мережа кав'ярень Luckin Coffee представили новий кавовий напій із смаком baijiu, який швидко став популярним у Китаї. За один день вони продали 5,4 мільйона чашок цього напою.

Baijiu - це традиційний китайський алкогольний напій, який виготовляється з різних зернових культур, таких як рис, пшениця та соєві боби. Напій містить менше 0,5% алкоголю, що відповідає 10-12 грамам на літр. Напій став популярним у Китаї, оскільки людям сподобалось, як традиційний китайський алкоголь поєднується з кавою.




18-річний австралієць Том Освальд відкрив кафе Homeboy у липні 2023 року. В день відкриття ніхто не прийшов, і хлопець виклав у TikTok відео про це, яке стало віральним.

У відео Том розповів, що він дуже засмучений, тому що на відкриття його кафе ніхто не прийшов. Він показав порожню кав'ярню і продукти, виставлені на продаж. У коментарях люди закликали молодого підприємця не зупинятися на досягнутому і не сумувати.

Відео Тома набрало понад 1,3 млн переглядів і стало вірусним. Завдяки підтримці людей з усього світу кафе стало популярним, і Том отримав багато клієнтів.


Франція знову пропонує заборонити використання м'ясних термінів на маркуванні рослинних продуктів. Ця заборона викликала критику з боку вегетаріанських груп, які стверджують, що вона є дискримінаційною та порушує правила ЄС.

Голландський стартап Eatch створив повністю автоматизовану кухню, яка може виробляти до п'яти тисяч страв на день. Роботизована платформа компанії обробляє весь процес виробництва їжі, включаючи змащування олією сковорідок, видавання охолоджених інгредієнтів, додавання спецій, розкладання їжі по тарілках і миття сковорідок.

Українські новини



Google Мапи в Україні знову дозволяють додавати бізнеси. Після блокування у квітні 2022 року, Google Business розблокували в вересні 2023 року. Тепер українські підприємства можуть знову відображати свої об'єкти на карті.

Для українських ресторанів це важливий інструмент просування, адже багато людей шукають ресторани та заклади саме на карті.





Українська Ресторанна Асоціація допомогла Forbes підготувати перелік українських закладів, які відкрилися за кордоном з 24 лютого 2022 року.




Команда Konteyner шукає пивних ентузіастів та власників ресторанного або суміжного бізнесу, яким подобається концепт мережі. Для барів Konteyner розглядають локації в обласних центрах та великих містах України з населенням від 200 000.

За словами менеджера франшиз Konteyner Євгенія Васильченка, наразі є близько двадцяти зацікавлених у партнерстві на різних стадіях перемовин.




З 1 жовтня 2023 року заклади Food vs Marketing перестануть приймати оплату готівкою. Серед причин: спрощення процесу замовлення, зниження контакту з готівкою та зменшення витрат на паливо. Раніше, з 2016 по 2019 рік, у закладах було навпаки - оплата виключно готівкою.




Зміни стосуються всіх закладів, крім тих, що розташовані на територіях, де йдуть бойові дії або тимчасово окуповані.

Від відповідальності за порушення закону про РРО, вчинені у період з 1 січня 2022 року до 1 жовтня 2023 року, звільняються всі платники податків, крім тих, хто торгує підакцизними товарами.


Для ФОП на ЄП діють знижені розміри штрафів за порушення РРО/ПРРО: 25% за перше порушення і 50% за кожне наступне.

Знижені штрафи не діють для платників податків і компаній, що продають підакцизні товари.

За незакритий Z-звіт, відсутність контрольної стрічки або спотворення даних про проведені розрахункові операції штраф становить 510 грн.

За фіскалізацію підакцизного товару без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості штраф становить 5100 грн.




За даними Opendatabot, загальний виторг 10 найбільших ресторанних і готельних компаній України у минулому році склав 10,31 млрд грн.

Відповідно до рейтингу, перше місце посів McDonald's з виторгом 3,26 млрд грн. На другому місці - Військсервіс-Волонтер з виторгом 2,43 млрд грн. Третє місце - Тесті Фуд (KFC) з виторгом 867,97 млн грн.

До ТОП-10 також увійшли такі компанії:

  • Актив Компані (838,29 млн грн)

  • Ректан (672,93 млн грн)

  • ГРГ Україна (662,84 млн грн)

  • Готель Менеджмент (InterContinental) (490,94 млн грн)

  • Зірка Буковелю (378 млн грн)

  • Domino's Pizza (363,91 млн грн)

  • ДТС-Харків (KFC) (348,80 млн грн



Важливі тексти місяця від видання "Ресторатор":





bottom of page